Na co zwracać uwagę serwisując Volkswagena Golfa?

Volkswagen Golf to jeden z najchętniej wybieranych kompaktów na świecie. Dzisiaj przyjrzymy się rzeczom, które warto obserwować, jeżeli nie chcemy mieć do czynienia z częstymi wizytami w warsztatach.

Volkswagen Golf – o czym powinieneś wiedzieć?

Volkswagen to według najnowszych statystyk największy europejski oraz drugi co do wielkości światowy producent samochodów na świecie. Każda taka marka oczywiście ma pewien model, który posiada wyjątkowo mocną rozpoznawalność. O ile Toyota, czyli największy konkurent Niemców w kontekście walki o fotel lidera, może w tym kontekście mówić o Yarisie, Corolli czy CH-R, tak w przypadku koncernu z Wolfsburgu zdecydowanie możemy mówić o takich modelach, jak Passat czy Volkswagen Golf, o którym dzisiaj powiemy sobie nieco więcej.

Dla europejskiej motoryzacji Volkswagen Golf jest tak naprawdę wręcz ikoną. Po raz pierwszy kompakt ten został wyprodukowany w 1974 roku – od razu jako hatchback oraz… kabriolet! Po blisko pół wieku Golf nadal znajduje się na rynku i oczywiście ma się naprawdę dobrze. Obecnie w salonach jesteśmy w stanie zauważyć ósme już wcielenie tego kompakta, który przebył naprawdę ogromną drogę, by znaleźć się właśnie w tym miejscu, w jakim jest obecnie. Warto w tym miejscu dodać, że Volkswagen Golf jest również częścią całej rodziny kompaktów koncernu VAG (Volkswagen Auto Group), a także jej centralnym punktem. Na jego podstawie bowiem skonstruowane są pojazdy innych marek, także mieszczące się w segmencie C – Audi A3, Seat Leon czy Skoda Octavia. Wszystkie różnią się wyglądem, wykończeniem wnętrza czy funkcjonalnością, lecz mechanicznie posiadają zaskakująco wiele wspólnych elementów, co często wpływa na koszt napraw tychże modeli. O samych naprawach właśnie powiemy sobie dziś trochę więcej.

Opinie dotyczące kolejnych generacji Volkswagena Golfa

Ogólnie rzecz biorąc, Volkswagen Golf cieszy się naprawdę dobrą renomą wśród klientów, co oczywiście nie oznacza, że każda generacja jest równie ciepło przyjmowana i pozbawiona wszelkich skaz. Analizując te modele, które jesteśmy w stanie spotkać na naszych drogach w naprawdę pokaźnej liczbie – od V generacji w górę – możemy jednak przeanalizować, o którym aucie klienci mają najlepsze opinie.

W porównaniu z konkurencją w segmencie C piąta oraz szósta generacja Golfa radziła sobie średnio – nie wyróżniały się one specjalną niezawodnością, ale równocześnie te auta nie psuły się na potęgę. Bardzo mocny krok w przód wykonała w tym kierunku generacja siódma, która przez samych użytkowników była uważana za jeden z najlepszych kompaktów właśnie pod kątem bezawaryjności, co dla Volkswagena z pewnością jest powodem do dumy. Trochę gorzej jednak wygląda fakt, że najnowsze, ósme wcielenie pod kątem ocen wypada naprawdę mizernie – nie tylko na tle bardzo udanego Golfa VII czy poprzedników, ale również i całego segmentu C. Oczywiście opinie klientów nie są perfekcyjnym wyznacznikiem, lecz są pierwszym sygnałem, że coś tu jest nie tak.

Volkswagen Golf VII/Volkswagen Golf VIII – najczęstsze usterki

Wiemy już, jak pod kątem awaryjności radzą sobie konkretne generacje, a także jak spory kontrast panuje pomiędzy dwiema najnowszymi wcieleniami Golfa. Przyjrzyjmy się zatem, na co najczęściej narzekają użytkownicy tych właśnie aut i na co najbardziej uważać, decydując się właśnie na te modele.

Ustaliliśmy już, że jeśli o siódmą generację takiego auta, jak Volkswagen Golf trwały samochód to łatka, którą zdecydowanie można mu przypiąć. Nie jest to jednak pojazd bez skaz. Właściciele sporą uwagę zwracają na przykład na stosunkowo szybko zużywające się sprzęgło, rosnące zużycie paliwa, a także problemy z drzwiami oraz mało trwałymi na zarysowania szyby.

Co zaś nie gra w przypadku Volkswagena Golfa VIII? Najczęściej można tutaj mówić o problemach z manualną skrzynią biegów, również problemach z drzwiami i klapami, a także często psującą się klimatyzacją, która irytuje naprawdę wielu użytkowników.

                Czy serwisowanie Volkswagena Golfa może być kosztowne?

Klienci posiadający najnowsze Golfy wskazują, że serwis Golfa nie jest kosztowny dzięki standaryzowanym pomiędzy wieloma modelami częściom. Dzięki temu naprawy nie będą nas aż tak uderzać po kieszeni.